ha ha första dagen efter semestern

I morse var jag uppe innan tuppen. Det skulle vara min första dag efter semestern. Klockan ringde 05:30 jag låg kvar i sängen en liten stund. Gick upp och duschade. Valde kläder att ha på mig. Fönade håret och sminkade mig. Inser att det är ingen idé att brygga kaffe. Jag får dricka kaffe när jag kommer till jobbet. Packade väskan. Gick till pendeltåget, jag måste köpa pendlarkort och inser att mitt visa kort ligger på bänken i köket. Jaha tänker jag och skickar en sms-biljett. Hoppar på tåget och byter vid T-centralen. Jag börjar läsa Nattens begär, jag kommer in i boken ganska snabbt. I min Ipod spelar jag M.I.A. Vid Handen stannar tåget, det står still ett tag och sedan ropas det ut i högtalarna "vi står still pga teknisktfel, mer information kommer". Jag ringer till min chef för att tala om att tåget kan bli sent. Men min chef låter tveksam, så jag frågar henne om hon jobbar eller fortfarande har semester. Varav hon svarar mig: "nej jag jobbar, men Mia du har fortfarande semester i dag och i morgon, du börjar inte jobba förrens på onsdag" min respons blir: "öööö, va? är du säker? Usch vad pinsamt". Vi säger hej då, ses på onsdag...jag hoppar av tåget som fortfarande inte hade åkt ifrån Handen. Ställer mig och väntar på tåget tillbaka hem.

Jahapp då hade man semester igen!


Kommentarer
Postat av: Åa

haha... lite typiskt för dig :D

2010-08-16 @ 19:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0