Bokrecention: "Pause/Play" med Yesim Bilgic

När jag beställde denna bok hade jag inga förväntningar, med andra ord jag visste inget om boken mer än dess titel. Blev glatt överaskad. Denna bok är rå, ärlig, brutal, humoristisk och tragisk.

Det handlar om en kille som heter Marcus med kallas för Mac, han jobbar som erkänd fotograf och lever ett riktigt jetset liv. Han drabbas av djup panikångest, tar tunga droger, super och svinar runt i stockholms nattliv. Mac hyser ingen respekt för kvinnor och drar sig inte för att ljuga sig ur kniviga situationer. Som när han under en vecka låtsas vara ihop med en tjej bara för att hon ska göra abort och väl när den är gjort tar på sig sin jacka och säger "jag ska hem , det är äntligen över" och fortsätter "Det är äntligen över för mig, och jag behöver inte låtsas en sekund till. Nu finns det inget som binder dig och mig så fuck off"

Den är lättläst, skriven på ett vardagsspråk som man kan rellatera till. Yesim har verkligen fångat det hårda och kaxiga i 2000-talets chargång. För att inte låta allt för klyschig men detta var en riktig blad vändare. Med sina knappt 240 sidor om en tragisk person som mår så dåligt men är så "lyckad" få blir man ändå fängslad och vill ju se en ljus sida av denna olyckliga person.

LÄS DEN!


     jag har ramlat och slagit mig...tur att Niclas plåstrade om mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0